PRACE NAUKOWE
Interesuję się socjologią i psychologią ewolucyjną, socjologią mediów i społecznymi uwarunkowaniami szczęścia. Poniżej znajdziesz wykaz moich prac naukowych.
2017
- 2017, Konsumpcyjny konstrukt szczęśliwego dzieciństwa na przykładzie serialu „Rodzinka.pl”. Zastosowanie krytycznej analizy dyskursu, w: Forum Oświatowe, nr 29 (1)
- 2017, Rzeczy w kulturze konsumpcji. Między uczłowieczaniem przedmiotu a uprzedmiotowieniem człowieka, w: Tematy z Szewskiej, nr 1
2016
- 2016, Polskie czasopisma naukowe z zakresu nauk humanistycznych i społecznych w internecie [z Radosławem Bombą], w: Siuda, P. (red.), (Nie)obecna nauka. Strategie promocyjne polskich czasopism naukowych z zakresu nauk humanistycznych i społecznych, IF UAM, Poznań
- 2016, Idea otwartej nauki w działalności polskich czasopism naukowych z zakresu nauk humanistycznych i społecznych [z Radosławem Bombą], w: Siuda, P. (red.), (Nie)obecna nauka. Strategie promocyjne polskich czasopism naukowych z zakresu nauk humanistycznych i społecznych, IF UAM, Poznań
- 2016, Wizerunek czasopism z zakresu nauk humanistycznych i społecznych na podstawie analizy przekazu medialnego, w: Siuda, P. (red.), (Nie)obecna nauka. Strategie promocyjne polskich czasopism naukowych z zakresu nauk humanistycznych i społecznych, IF UAM, Poznań
- 2016, Rower jako element stylu slow-life. W poszukiwaniu alternatywy dla statusu społecznego, w: Czas Kultury, nr 1
2015
- 2015, Między przepływem a pop-intymnością. Społeczeństwo wysokich prędkości i ucieczka w siebie, w: Tematy z Szewskiej, nr 1.
- 2015, Niekończące się śniadanie. Telewizja jako hipertekst, w: Kultura i Edukacja, nr 3.
2014
- 2014, Slow movement, psychologia pozytywna i dobrostan wobec społecznych wyzwań konsumeryzmu. Czy dobra niepozycjonujące mogą stać się wyznacznikiem prestiżu?, w: Kultura i Edukacja, nr 3.
- 2014, Jak sprzedać miłość? Analiza przekazu popkulturowego pod kątem strategii obrazowania i komercjalizowania uczucia z punktu widzenia paradygmatu ewolucyjnego, w: Płonka-Syroka, B. (red.) Antropologia miłości. Miłość sprzedajna. Wydawnictwo Uniwersytetu Medycznego, Wrocław
- 2014, Dobrobyt contra dobrostan. Konsumeryzm a ideał dobrego życia z perspektywy psycho-pozytywnej, w: Kultura i Społeczeństwo, nr 1
2013
- 2013, Analfabetyzm medialny. O wybranych problemach edukacji w kulturze konsumpcji, w: Zarządzanie i Edukacja, nr 90
- 2013, Szczęście: niespełnialny dogmat doby konsumpcjonizmu? Psychologiczne uwarunkowania poczucia dobrostanu a społeczno-kulturowa praktyka, w: Anthropos?, nr 20-21
- 2013, Współpraca w społeczeństwie sieci. Wybrane przykłady skoordynowanego działania internautów, w: Tematy z Szewskiej, nr 2
- 2013, W poszukiwaniu prywatnej lokalności. Psycho-socjologiczne aspekty cocooningu, w: Tematy z Szewskiej, nr 1
- 2013, Co szokuje Homo sapiens sapiens? Skandal i reguła konfrontacji w perspektywie ewolucyjnej oraz ich wpływ na kształt popkultury, w: Płonka-Syroka, B., M. Dąbrowska, J. Nadolna, M. Skibińska (red.), Tabu-Trend-Transgresja, t. 1, Wydawnictwo DiG, Warszawa.
2012
- 2012, Ewolucyjne ramy popkultury, w: Kultura i Edukacja, nr 3
- 2012, Psycho-ewolucyjne determinanty zewnątrz-sterowności jednostki, w: Kultura i Historia, nr 21, UMCS, Lublin
2011
- 2011, Skandal i konfrontacja jako dominanty popkultury, w: Tematy z Szewskiej, nr 2, UWr, Wrocław
- 2011, Elementy transmisji proto-kulturowej w społeczeństwie konsumpcyjnym, w: Kultura i Społeczeństwo, nr 2-3.
- 2011, Więzi społeczne w cieniu rewolucji technologicznych. Od grup społecznych do medialnych tłumów?, w: Wężowicz-Ziółkowska, D. (red.), Humanistyczne aspekty technopolu, WSZiOP, Katowice.
- 2011, W stronę mikro-narracji. Ewolucja popkultury a dobór memetyczny, w: Wężowicz-Ziółkowska, D. (red.) Teksty z ulicy. Zeszyt memetyczny, nr 5. UŚ, Katowice.
2009
- 2009, Przypadek się nie opłaca. Psycho-ewolucyjne ograniczenia popkultury, w: Wężowicz-Ziółkowska, D. (red.) Teksty z ulicy. Zeszyt memetyczny, nr 4. UŚ, Katowice.
- 2009, W błędnym kole rozrywki. Czy oferta telewizyjna może wpływać na kształt społeczeństwa obywatelskiego?, w: Jeziński, M. (red.) Nowe media i polityka, Adam Marszałek Wydawnictwo, Toruń.
2008
- 2008, Kultura czy nawyk? Treść i forma przekazu medialnego oraz ich wpływ na kształt jaźni i partycypacji w kulturze, w: Studia Medionawcze, nr 4.
- 2008, Zabawa sklecona z superbodźców. Czy to co zabawne daje się wydedukować z naszego ewolucyjnego dziedzictwa?, w: Świątkiewicz, W., Świątkiewicz-Mośny, M., Ślęzak-Tazbir, W. (red.), Oblicza humoru. II, Centrix, Wrocław.
- 2008, Popyt na seks i przemoc. Psychoewolucyjne uwarunkowania treści rozrywki, czyli dlaczego media lansują to, co lansują, w: Kamińska, M., Horowski, A. (red.), Erotyzm, groza, okrucieństwo – dominanty współczesnej kultury, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.
- 2008, Naśladownictwo i odtwarzanie w ontogenezie człowieka. W jaki sposób rozwój psycho-społeczny może warunkować memetyczną replikację – luźne rozważania nad zachowaniami trzylatków. W: Wężowicz-Ziółkowska, D. (red.) Teksty z ulicy. Zeszyt memetyczny, nr 3. UŚ, Katowice.
2007
- 2007, Psychoewolucyjne uwarunkowania rozumienia puenty. Czy percepcja humoru determinuje uczestnictwo we wspólnocie kulturowej? W: Świątkiewicz, W., Świątkiewicz-Mośny, M., Ślęzak-Tazbir, W. (red.), Oblicza humoru. I, Centrix, Wrocław.
- 2007, Wykichana kultura. Wirusy, pandemie, mody, w: Szlendak, T., Pietrowicz, K., (red.), Rozkoszna zaraza. O rządach mody i kulturze konsumpcji, WUW, Wrocław.
- 2007, Rozumienie dowcipów a rozumienie kultury. Poczucie humoru a uczestnictwo we wspólnocie kulturowej w perspektywie ewolucyjnej, w: Kultura i Społeczeństwo, nr 1.
2006
- 2006, Brzytwą po replikatorach. Czy memetycy mnożą byty ponad potrzebę?, w: Wężowicz-Ziółkowska, D. (red.) Teksty z ulicy. Zeszyt memetyczny, nr 2. UŚ, Katowice
- 2006, Ułuda racjonalności. O emocjonalnych podstawach społecznego funkcjonowania człowieka, w: Kultura i Społeczeństwo, nr 1-2.
- 2006, Zarys nowej perspektywy w teorii socjalizacji. Skok poznawczo-behawioralny, w: Kultura i Edukacja, nr 1.
2005
- 2005, Między nałogiem a namysłem: czy do uczestnictwa w dzisiejszej rozrywce potrzebna jest samoświadomość?, w: Wężowicz-Ziółkowska, D. (red.), Teksty z ulicy – zeszyt memetyczny, UŚ, Katowice
2004
- 2004, Popnatura i masowa nuda, w: Szlendak, T., Pietrowicz, K. (red.) Na pokaz. O konsumeryzmie w kapitalizmie bez kapitału. UMK, Toruń
Kontakt
Administratorem danych osobowych jest POZNAŃSKIE CENTRUM SZKOLENIOWO-BADAWCZE TOMASZ KOZŁOWSKI z siedzibą w Poznaniu, ul. Nizinna 11C/6, REGON: 381974333, NIP: 6652621665. Informacje w przedmiocie warunków i zasad ochrony danych osobowych znajdują się na stronie https://pcsb.pl/.
Dane kontaktowe
Tel: +48 605 760 703
E-mail: t.kozlowski@pcsb.pl
Adres: ul. Nizinna 11c/6, 61-424 Poznań
NIP: 6652621665
Nawigacja strony
• O mnie
• Blog
• Szkolenia
• Prace naukowe
• Publicystyka
• Polityka prywatności